Verkooptips

  • Prijs

    Zorg voor een interessante prijs.
    Voor eens snelle verkoop kies voor een prijs net onder de marktwaarde,
    maar zorg altijd voor wat onderhandelingsruimte.
    Wenst u niet over de prijs de onderhandelen, vermeld dan duidelijk dat het om een vaste prijs gaat.

  • Titel

    Kies een toepasselijke en volledige titel voor je advertentie. Op deze manier kan je zoekertje ook gevonden worden in zoekmachines zoals google.

  • Foto

    Plaats zeker geen advertentie zonder foto, 50% meer bezoekers zullen je zoekertje opmerken.
    Maak een goed belichte foto met een neutrale achtergrond.

  • Een goede advertentietekst

    Kijk bij andere aanbieders en doe het beter.
    Wees steeds volledig in je advertentieteksten.
    En vermeld de reden van verkoop.

  • Geduld

    Heb geduld, verkoop niet te goedkoop. Misschien is er volgende week
    wel iemand opzoek naar wat jij aanbied.

  • Snelle reactie

    25% van alle aankopen op het internet zijn impulsief.
    Dus een snelle reactie, mail of telefonisch zal de kans tot verkoop bevorderen.

  • Proper en zuiver

    Zorg dat je spullen zuiver en proper zijn.
    Dit zal de kans op verkoop verhogen

  • Klantvriendelijkheid

    Wees altijd beleefd tegen mogelijke klanten.
    Ook al doen ze belachelijke biedingen.

  • Eerlijkheid

    Wees eerlijk over de spullen die je aanbied. Verzwijg geen verborgen gebreken.
    Zo voorkom je ontevredenheid en discussies.

  • Meerdere Websites

    Adverteer steeds op meerdere advertentie sites.
    Zo verhoog je de kans op een verkoop.
    Maak gebruik van de gratis zoekertjes gids.

Advertentie structuur

  1. In het overzicht:

    Titel, prijs en foto.

  2. Titel:

    Zorg voor een duidelijke pakkende titel

  3. Prijs:

    Kies een scherpe prijs net onder de marktwaarde van het product

  4. Foto:

    Zorg voor een duidelijke foto.

  5. De advertentie zelf:

    Beschrijving product, extra info, contactgegevens.

  6. Beschrijving van het product:

    merk, type, serienummer, + punten van het product, leeftijd, de staat, …

  7. Extra info:

    Nieuwprijs, garantie, reden van verkoop, eventueel vaste prijs, …

  8. Contactgegevens:

    e-mail, telefoonnummer, website,…