-
Prijs
Zorg voor een interessante prijs.
Voor eens snelle verkoop kies voor een prijs net onder de marktwaarde,
maar zorg altijd voor wat onderhandelingsruimte.
Wenst u niet over de prijs de onderhandelen, vermeld dan duidelijk dat het om een vaste prijs gaat. -
Titel
Kies een toepasselijke en volledige titel voor je advertentie. Op deze manier kan je zoekertje ook gevonden worden in zoekmachines zoals google.
-
Foto
Plaats zeker geen advertentie zonder foto, 50% meer bezoekers zullen je zoekertje opmerken.
Maak een goed belichte foto met een neutrale achtergrond. -
Een goede advertentietekst
Kijk bij andere aanbieders en doe het beter.
Wees steeds volledig in je advertentieteksten.
En vermeld de reden van verkoop. -
Geduld
Heb geduld, verkoop niet te goedkoop. Misschien is er volgende week
wel iemand opzoek naar wat jij aanbied. -
Snelle reactie
25% van alle aankopen op het internet zijn impulsief.
Dus een snelle reactie, mail of telefonisch zal de kans tot verkoop bevorderen. -
Proper en zuiver
Zorg dat je spullen zuiver en proper zijn.
Dit zal de kans op verkoop verhogen -
Klantvriendelijkheid
Wees altijd beleefd tegen mogelijke klanten.
Ook al doen ze belachelijke biedingen. -
Eerlijkheid
Wees eerlijk over de spullen die je aanbied. Verzwijg geen verborgen gebreken.
Zo voorkom je ontevredenheid en discussies. -
Meerdere Websites
Adverteer steeds op meerdere advertentie sites.
Zo verhoog je de kans op een verkoop.
Maak gebruik van de gratis zoekertjes gids.
Advertentie structuur
-
In het overzicht:
Titel, prijs en foto.
-
Titel:
Zorg voor een duidelijke pakkende titel
-
Prijs:
Kies een scherpe prijs net onder de marktwaarde van het product
-
Foto:
Zorg voor een duidelijke foto.
-
De advertentie zelf:
Beschrijving product, extra info, contactgegevens.
-
Beschrijving van het product:
merk, type, serienummer, + punten van het product, leeftijd, de staat, …
-
Extra info:
Nieuwprijs, garantie, reden van verkoop, eventueel vaste prijs, …
-
Contactgegevens:
e-mail, telefoonnummer, website,…